15 AYLIK OLDUK


      


   Dün doktor kontrolüne gittik.  Anneler bilir doktor kontrölleri herşey yolunda mı diye sabırsızlıkla beklenir ,her şey yolundaymış. Boy:79,5, kilo :11450gr  bu sonuçlar beni tatmin etti . Doktora sormak üzere hazırladığım sorularımı da tek tek sordum. İŞte sorularım ve cevapları:


  - Diş çıkacağı zaman kabarıyor ve hatta morarıyor ve uzun süre öyle kalıyor bu normal mi?
  -Evet normal
   -Mamayı kestik yerine süt veriyorum. İyi mi yapmışım?
   -Süt içiyorsa güzel
   - D vitaminine devam edecek miyiz?
   - Hayır bırakabilirsiniz. Demir 3 ay daha devam
    -Suyu hala biberonla içiyor , bardağa geçmemiz gerekir mi?
    -Şart değil
     vee can alıcı soru
    -Efe hala konuşamıyor , ne zamana kadar konuşması lazım?
    -2 yaşına kadar endişe edecek bir şey yok.
    - Biz televizyonun etkisi olabileceğini düşünerek hayatımızdan televizyonu çıkardık
    - Hayır buna gerek yok. Televizyon artık hayatın bir parçası oldu. Televizyonu Efe'yi oyalamak için kullanmayın ama arada bakmasında sakınca yok.
    -Konuşamıyor derken neler diyor?
    -Her hece çıkıyor ağzından fakat baba dışında anlamlı bir şey demiyor. Kendi kendine konuşuyor ama anlamsız.
   -Eğitim seviyesi yüksek ve çok ilgili ailelerde bununla çok karşılaşıyoruz. Siz ne derse anlıyorsunuz ama değil mi?
   - Evet , ııııı diyor ne istiyorsa bu mu bu mu diyerek veriyorum.  ıııı diye gösterdiği herşeyin adını söylüyorum.
     
      Siz de fark ettiniz değil mi sorunun cevabı bu cümlemde gizli . Bizimki tembel neden konuşmak için uğraşsın ki o zaten bir tek kelimeyle her istediğini yaptırıyor. Neyse endişe edecek bir şey yokmuş. Çok sevindim, artık televizyon yasağı da kalkttı buna ayrıca sevindim. :) 


   Daha önceleri doktora gittiğimizde büyüyünce oynar burda diye imrenerek baktığım oyun alanına bıraktım oynasın diye. Bizimki çok sevdi orayı , ayırmak için zor ikna ettim.



2 yorum:

Adsız dedi ki...

benim kızımın boyu onden gidiomus.14 aylık 80 cm kilosu 9.600 kilo olarak ben memnun diilim ama doktorumuz takılcak bi kilo diil boyu var cunku dio..
konusmamasını takma sakın dicem ama takıosundur.kendimden biliorum.benim kızımda korkudan yuruyemio.ayakta duruo.1 adım atıo.odu kopuo hopp toto ustu oturuo:)
bebek buyutmek zor is ya:)

Şeyda dedi ki...

Maşallah kızına belki anne babası olarak sizler de uzunsunuzdur. Biz ne çok uzunuz, ne de kısa. Efe'de bize çekmiş tabi. Bence doktor kilosuna iyi diyorsa üstünde durma sağlığı yerinde olsun yeter.

İnşallah kısa bir süre sonra senin kızın korkmadan yürümeye, benimki de konuşmaya başlar.

Anne olmak bildiğim en zor bi o kadar da güzel şey.

Yorum Gönder

Copyright © KARDAN BEBEK | Make money online